Referenties

onderwijspraktijk anders lerende kinderen referenties

Ik vind het fijn dat Maaike de dingen goed en langzaam uitlegt. Ze geeft je de tijd om sommen uit te rekenen of vragen te beantwoorden. Omdat ik alleen ben bij Maaike, kan ik mij beter concentreren. En … het is altijd heel gezellig. We lachen veel met elkaar!

Femke

Maaike heeft op een deskundige en inspirerende wijze ondersteunende begeleiding gegeven aan onze dochter. Als ‘beelddenker’ had Femke vooral moeite met ‘verhaaltjessommen’ (sommen met een inleidende tekst). Door Maaike haar oprechte aandacht, rust en zorgvuldige manieren van uitleggen, en door tekst te vertalen in beelden, nam F. haar zelfvertrouwen toe. Hierdoor kwam ook het plezier in het leren weer terug. Kortom, Maaike doet haar praktijknaam eer aan: ‘Denken is te doen!’

Gea, moeder van Femke

Als je bij Maaike binnen komt voel je je meteen op je gemak. want je kan bij Maaike altijd je verhaal kwijt. En je krijgt koekjes en limonade, maar wat het fijne er aan is is dat ze je heel goed helpt.

Lizzy

Liz kwam bij Maaike met een complex beeld en een niet concrete vraag om hulp. Hypersensitief, pdd-nos in lichte vorm, slecht in sociale vaardigheden, dyscalculie, faalangst, enz.
Na veel omzwervingen zijn we uiteindelijk, gelukkig, bij Maaike uitgekomen. Maaike doorziet snel, met al haar ervaring, wat een kind nodig heeft. Nu, na een dik jaar van bijles hebben we een heel ander kind in huis. Een super vrolijk meisje met een hele hoop echte vriendinnen, een meisje wat haar verhaal durft te doen voor de klas, een meisje wat zichzelf kan verweren en bovenal met zeer veel plezier naar school gaat. Natuurlijk heeft dit te maken met een samenloop van aspecten, maar Maaike heeft een zeer belangrijke plaats in dit geheel en we zijn dan ook zielsgelukkig dat we Maaike kennen.

Monique, moeder van Lizzy

Mijn bijles bij Maaike vind ik heel erg leuk want Maaike heeft mij op een andere manier leren leren, met veel plaatjes en tekeningen waardoor ik het beter kan begrijpen. Ik leer nu op een manier waardoor het ook leuk is om te leren. We doen ook vaak leuke reken en spelling spelletjes. Of we maken een mindmap, dat is een manier waarmee je met knippen, plakken en tekenen de logica van breuk, dubbele medeklinker of iets anders ontfrutselt. Als ik een cito toets of een gewone toets heb speel ik in mijn hoofd altijd mijn eigen Maaike die zegt hoe ik dingen het best uit kan reken of spellen.

Mikky

Maaike is grappig en ze is lief! En Maaike verzint altijd zulke leuke spelletjes waardoor het altijd een leuke les is!
Valerie 9 jaar

Maaike heeft een engelengeduld en    Mijn dochter komt er altijd met een glimlach vandaan. Resultaat is er absoluut maar ons thuiswerk is ook erg belangrijk. En het fijne is dat Maaike geregeld updates maakt waar we mee kunnen oefenen. Telspelletjes etc of overgooien met een kussen en de tafels opzeggen. Leuk en leerzaam !

Lotte ( moeder Valerie )

Sinds een jaar komt onze dochter Robin bij Maaike voor ondersteuning bij begrijpend lezen en maken van mindmaps. Door de mindmaps leert ze verbanden leggen en de tekst wordt visueel gemaakt door het maken van tekeningen.
Robin voelt zich prettig bij Maaike. Ze doen ook spelletjes die altijd een leerdoel met zich meebrengen.
Het was op haar 1e rapport meteen te zien dat er verbetering was en dat was het doel ook.
Met Maaike is goede afstemming mogelijk wat op welk moment prioriteit heeft en dit is fijn.